Montaż i demontaż wciągników oraz wciągarek – dwie wersje
Tak wciągniki jak wciągarki mogą pracować jako podzespół innego urządzenia dźwignicowego (suwnicy, żurawia), jak i zupełnie samodzielnie. To jak wykonamy montaż i demontaż wciągnika i wciągarki może się różnić zatem w szczegółach, choć ogólne zasady są zbliżone.
Rozwiązania w montażu i demontażu wciągników i wciągarek
Montaż wciągnika jako urządzenia samodzielnego wymaga wcześniejszego zamontowania jego toru jezdnego. Montowaliśmy tory jezdne wciągników na w linii prostej i zakrzywionej. Najczęściej montowaliśmy belki jezdne podwieszone do konstrukcji hali produkcyjnej. Częstym przypadkiem jest także montaż wciągnika bez wózka jezdnego – jako urządzenia stałego w danym punkcie.
Z uwagi na kompleksowość naszych działań, również projektujemy i wykonujemy takie tory jezdne. Łączymy w ten sposób naszą pracę z fachową obsługą budowlaną i geodezyjną zleceń.
Wciągnik będący składową suwnicy lub żurawia, za tor jezdny ma najczęściej pojedynczy profil stalowy, o przekroju dwuteownika. Czasem koła jezdne wózka wciągnika poruszają się w profilu o przekroju domkniętej litery C. Zastosowane tak wciągniki mogą charakteryzować się różną zabudową. Montując wciągnik o zabudowie niskiej, czyli maksymalnie podniesiony korpus wciągnika zwiększamy dostępną wysokość podnoszenia. Z zabudowy tzw. normalnej, gdzie wciągnik zazwyczaj jest w najprostszy sposób podwieszony do wózka jezdnego, korzystamy najczęściej w przestrzeniach o dużym zapasie miejsca w płaszczyźnie podnoszenia.
Zapotrzebowanie na podnoszenie ładunków o dużych udźwigach wymusza na konstruktorach stosowanie rozwiązań dwudźwigarowych w budowie suwnic. W związku z tym na dźwigarach montowane są szyny jezdne dla wciągnika lub wciągarki. Wciągnik w takim przypadku mocowany jest na wózku jezdnym rozpiętym na dźwigarach. Odbywa się to z wykorzystaniem sworzni, lub na specjalnie zaprojektowanej ramie. W dalszym ciągu wszystkie mechanizmy wciągnika tkwią w jednej obudowie i w stosunku do wciągarek mają jednak kompaktową budowę.
Wciągarka jest obecnie rozwiązaniem dedykowanym bardzo dużym udźwigom. Także w miejscach o szczególnych wymaganiach w stosunku do wytrzymałości podzespołów lub nietypowej charakterystyce pracy. Na stalowej ramie rozmieszcza się oddzielnie wszystkie podzespoły. Zarówno te odpowiadające za napęd podnoszenia i jazdy wciągarki, hamowanie, magazynowanie cięgna, a także sterowanie. Sprawia to, że całość jest dużo cięższa, ale jednocześnie łatwiej dostępna dla konserwatorów i bardziej elastyczna w zakresie wymiany pojedynczych podzespołów. Wciągarki wymagają dwuszynowego toru jazdy.
Montaż i demontaż wciągników i wciągarek – szerokie spojrzenie
Wciągniki o napędach manualnych są stosowane zdecydowanie częściej w rozwiązaniach indywidualnych i jako podzespół żurawia niż suwnicy. Elektryczne napędy mechanizmów jazdy wciągnika czy wciągarki oraz napędu podnoszenia wymuszają na nas montaż i odpowiednie doprowadzenie zasilania do wciągnika, który niejednokrotnie porusza się po długim torze.
Do tej pory montowaliśmy wciągniki produkcji GH, Donnati, ZBUD, Konecranes – będąc podwykonawcą dla dużych producentów zyskaliśmy świadomość, że dużo efektywniej jest pracować jako ogniwo łączące dostawcę suwnicy i Klienta z komunikatywną ekipą montażową, nastawioną na solidne wykonanie pracy.
Dane do kontaktu telefonicznego znajdą Państwo TUTAJ